John Brampton Philpot és a műtárgyfényképezés / John Brampton Philpot and Artwork Photography
Kiállított tárgyak / Exhibits
Pulszky Ferenc visszaemlékezéseiben utalást találunk arra, hogy jól ismerte Philpotot. A „fényképi másolatok Albert herceg gyűjteménye által divatba jöttek, s most a műtörténelem tanulmányozásának nélkülözhetetlen eszközeivé lettek. A flórenci galéria igazgatósága e részben a legnagyobb liberalitással járt el, s fényképészeknek könnyen megengedte, hogy a kézrajzokat lemásolhassák. Philpot angol fényképész választott is közülük ezren felül, de választásában kezdetben inkább vevőinek, a turistáknak ízlését vette tekintetbe, mint a műtörténelem követelményeit; később megbarátkoztam vele, s buzdításomra csakugyan mindent lefényképezett, ami érdekes volt.”
Ferenc Pulszky’s memoirs suggest that Pulszky knew Philpot quite well: “Prince Albert’s collection made photography reproductions quite fashionable, and now they are indispensable tools of studying art history. The management of the gallery in Florence have proved to be most liberal in this matter and provided photographers easy access to reproduce all the hand-drawn pictures they had. Philpot, the British photographer chose more than a thousand of them to make photographs of, though at the beginning he paid more attention to the opinion of his clients or the tourists than to the requirements of art history; later on I befriended him and, after my encouragement, he indeed started to photograph everything that was interesting.”